Google
 

9 Ekim 2007 Salı

UNIX İŞLETİM SİSTEMİNİN TARİHİ

UNIX İŞLETİM SİSTEMİNİN TARİHİ
UNIX işletim sisteminin tarihi altmışlı yıllara dayanır.Bu yıllarda programlama dilleri ve işletim sistemi geliştirmeye yönelik çalışmalar UNIX'e taban oluşturmuştur.O yıllarada PL/I APL , SIMULA 67 ,ALGOL 68 ve COBOL programlama dilleri ve orta , büyük bilgisayarlar için işletim sistemleri geliştirilmiştir.CTSS (Crisman , 1965), Multics(Feirtay,1969) ve Avrupa da geliştirilen Cambridge Multiple Access System (Hartley,1968) gibiişletim sistemleri UNIX işletim sistemine katkıda bulumuştur.
UNIX in hikayesi 1968 yılında Ken Thompson ile başlar. Ken Thompson,Berkeley'den sonra Bell Laboratories 'de çalışmaya başlar.Thompson , işletim sisteminden çok bir kütük sistemi geliştirmeyi ister ve GECOS sisteminin ilk uyarlamasını tasarlar.Thompson ve Ritchie GECOS üzerinde özel bir program geliştirmişlerdir.Bu program çok-kullanıcılı bir sistemin,UNIX in temelini oluşturmuştur.Ve UNIX adı da 1970 yılında Brian Kernighan tarafından konulmuştur.
UNIX işletim sistemi tasarlandığında Bell Labaratuvarının bir bilgisayarı yoktu.ŞirketePDB-11 alınmasıyla UNIX ilk defa kullanılmaya başlandı.Bu ilk uyarlamanın ardından 1972 yılında ikinci uyarlama UNIX hazırlandı.Bu iki uyarlama UNIX işletim sistemi de assembly dilinde yazılmıştı.Bu arada C dilinin de geliştirilmesiyle UNIX işletim sistemi bu yeni ve etkindil olan C programlama dili ile yeniden yazıldı.
Thompson işlem yönetimini , Ritchie 'de giriş/çıkış sistemi yazdı.1975 yılında altıncı uyarlama UNIX işletim sisteminin hazırlanmasının ardından UNIXnormal olarak piyasaya sürüldü.Çalışmalar sürdürüldü ve 1979 yılında yedinci uyarlama UNIX işletim sistemi UNIX sistem(UNIX System) ve UNIX sitem V (UNIX System V) olarak kullanılmaya başlandı.
Taşınabilir,diğer büyük sistemlere göre daha yetenekli olan UNIX işletim sistemi,bugün üniversitelerde , kamu ve özel kurumlarda , işletmelerde ve sanayi sektöründeyaygın olarak kullanılmaktadır.

Hiç yorum yok: