İSTATİSTİK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
1- ŞEHİRLER ARASI YOLCU TAŞIMACILIĞI YAPAN FİRMA OTOBÜSLERİNİN KARIŞTIĞI ÖLÜMLÜ TRAFİK KAZALARI
2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu gereğince,ölümlü trafik kazalarında sürücüleri kusurlu görülen firmaların, yazılı ve görsel basında teşhir edilmeleri için bilgiler ilgili birimimize gönderilmektedir. Ayrıca, Şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan firmalar üzerinde yasal yaptırım yetkisi bulunan Ulaştırma Bakanlığı’nın ilgili birimleri, şoförün kusurundan dolayı meydana gelen ölümlü trafik kazaları hakkında bilgilendirilmektedir. Bunun yanında, firmaları bilgilendirerek, iç denetim mekanizmasını yerleştirebilmek, güvenli bir yolcu taşımacılığının yapılmasını sağlamak amacıyla; kusurlu olarak trafik kazasına karışan otobüs şoförlerinin kural ihlalleri ve ceza puanı bilgileri, her kaza için ayrı olarak, ilgili firmaya yazı ile bildirilmektedir.
2- RESMİ VE DİNİ BAYRAM TATİLLERİNDE MEYDANA GELEN ÖLÜMLÜ TRAFİK KAZALARI
Bayram ve Yılbaşı gibi tatil sürelerinde meydana gelen ölümlü trafik kazalarına ait bilgiler, değerlendirilmekte ve düzenlenerek ilgili birimlere gönderilmektedir.Resmi ve dini bayram tatillerinde sürücülerimizin trafik kurallarına uymaları ve bunun sonucunda kazaların azaltılması amacıyla, önceki yılların bilgileri tatil başlangıçlarından önce medya kanalıyla kamuoyuna duyurulmaktadır.
3- TRAFİK BİLGİSAYAR PROJESİNDEN YAPILAN SORGULAMA İŞLEMLERİ
Sürücü belgesi, motorlu araç, trafik kazası, sürücü belgesine uygulanan trafik cezaları ve Fahri Trafik Müfettişlerince uygulanan “Trafik Suçu Tespit Tutanakları” hakkında resmi yazı ile talep edilen bilgiler, bilgisayar projesinden temin edilerek ilgili birimlere bildirilmektedir.
4- FAHRİ TRAFİK MÜFETTİŞLERİNİN FAALİYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Fahri Trafik Müfettişlerinin faaliyetleri ile müfettişlerce düzenlenen Trafik Suçu Tespit Tutanaklarının ceza tutanağına çevrilmesi ile bilgisayar veri giriş işlemleri tespit edilmekte ve istatistiki bilgi haline getirilmektedir.
5- AYLIK DEĞERLENDİRME RAPORU
İlerimizde meydana gelen trafik kazalarının artış ve eksiliş sebepleri, trafik projesi kapsamındaki veri girişlerinin güncelleştirilmesi, ekip faaliyetleri, kazaların meydana geldiği yer, zaman ve sebepleri ile denetim görevlilerinin uyguladığı ceza maddelerini içeren bilgiler, değerlendirme raporu halinde aylık olarak düzenlenmektedir. Raporlar; il bazında trafik güvenliğinin sağlanmasına yönelik olarak alınacak önlemlere bilimsel metodoloji içersinde çözüm üretilmesi ve trafik kazalarının istikrarlı olarak azaltılmasına rehberlik yapması amacıyla ilgili birimlere gönderilmektedir.
6- SÜRÜCÜ BELGELERİ VE TESCİLLİ ARAÇLARA AİT İSTATİSTİKLER
Türkiye genelindeki sürücü belgeleri ile tescil edilen motorlu araç bilgileri, illerden temin edilen istatistik formu bilgilerinden derlenerek, Aylık Trafik İstatistik Bülteni içerisinde yayınlanmaktadır.
7- TRAFİK İSTATİSTİK YILLIĞI, ÖZET KİTAPÇIK VE AYLIK İSTATİSTİK BÜLTENİ
Türkiye genelindeki sürücü ve araçlar ile meydana gelen trafik kazaları, sonuçları ve denetleme hizmetlerine ilişkin tüm bilgiler, bilimsel yöntemlerle farklı parametreler ışığında değerlendirilmektedir. Elde edilen sonuçlar her yıl düzenli olarak “Trafik İstatistik Yıllığı” adı altında kitap halinde yayınlanmaktadır. Sorumlu, yetkili ve gönüllü kişi, kurum ve kuruluşlara gönderilerek, geniş yelpazede kullanıma sunulmaktadır. Her ay düzenli olarak illerden temin edilen, Trafik İstatistik Formlarındaki bilgiler değerlendirilerek, “Aylık Trafik İstatistik Bülteni” çıkarılmaktadır. Bu bülten; ilgili kişi, kurum ve kuruluşlara aylık olarak gönderilmektedir. Geçici olarak hazırlanan bu bilgiler, istatistik yıllığı çıkıncaya kadar kullanılmaktadır. Bültenler, her ayın sonunda güncellenmek üzere www.egm.gov.tr\daireler\trafikhizmetleri\teadb\anasayfa.htm internet adresinden 2001 Nisan ayından itibaren yayınlanmaya başlanılmıştır.
8- KAMUOYUNU İLGİLENDİREN ÖNEMLİ TRAFİK KAZALARI VE ÖLÜMLÜ KAZALAR
İçişleri Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, T.B.M.M. üyeleri, üst düzey bürokratlar ve kamuoyunun bilgilendirilmesi gereken kişilerin karışmış oldukları kazalara ait bilgiler ile faks, bilgisayar, telefon ile bildirilen ve A.K.K.M’den temin edilen ölümlü kaza bilgileri düzenlenerek, ilgili yerlere gönderilmektedir. Ayrıca yakınları hakkında kaza şüphesi bulunup başkanlığımızı arayan vatandaşlarımıza telefon yolu ile bilgi verilmektedir.
9- TRAFİK PROJESİ ŞİFRE VE BİLGİSAYAR TANIMLAMA İŞLEMLERİ
Trafik bilgisayar projesindeki gizlilik taşıyan bilgilerin güvenliğini sağlamak amacıyla, projeyi kullanan tüm personelin kullanıcı kodu, şifre ve terminal tanımları ile ilgili işlemler yapılmaktadır.
Dünyada ve Türkiye’de Kazalar
Türkiye’de Trafik Kazaları, aşağıdaki küçük tabloda da görüleceği gibi, dünya ortalamalarına göre oldukça fazladır.
Ülkemizdeki kazaların % 95’i sürücü hatalarından kaynaklanmaktadır. Kazalara sebebiyette insan unsurunun bu kadar yüksek olduğu bir başka ülke de yoktur.
Bu demek oluyor ki Türk insanı; hem sorumsuz, hem dikkatsiz, hem duyarsız, hem de hesapsız bir davranış biçimi sergilemektedir. Bunun temelinde, eğitimden de öte, bencillik duygusunun yattığını söylemek daha mantıklı olur.
Kişilik zafiyetinden kaynaklanan bu bencillik ve kendini haklı görme duygusu bizi, hatasını göremeyen, nasihat dinlemeyen, yaşanan tecrübelerden ve bunca kazadan ders alamayan bir millet yaptı.
Kişilik zafiyeti diyoruz, zira her sahadaki yetişme tarzımız, “Vur, kır, parçala, bu maçı kazan” zihniyeti taşımaktadır. Başkalarına hak tanımayan bu karakter yapısı, kişiliği zayıf, özgüveni olmayan, olgunluk seviyesine ulaşamamış insanlarda bulunmaktadır.
Okulda öğretmen insan hatalarına dayalı bir örnek verirken, camide imam, televizyonda bir uzman, çevremizdeki gün görmüşler aynı misâli verdiğinde biz, kendi yaptığımız hataları değil de hep yanımızdakilerin veya daha başkalarının hatalarını düşünürüz veya görürüz de, anlatılanlardan kendimize pay çıkarmayız, ders veya ibret almayız.
Kısacası hatayı hep başkalarında ararız da kendi hatalarımızı görmez, görsek de kabûl etmeyiz. Dolayısıyla hatalarımızı düzeltme şansımızı böylece kaybetmiş oluruz.
Bu kafa yapısı ile hareket edip, başkalarına saygı da göstermeyi aklımıza getirmediğimiz içindir ki, direksiyona geçince yayalara kızarız, arabadan inince şoförlere kızarız.
Bu berbat karakter bizi dengeli olmaktan uzaklaştırır ve işte böylesine maskara da eder.
Kaza yaptığımızda ise “eğer sağ kalmışsak” feryat figan bağırır, karşımızdakine saldırırız, karşımızdaki de bize.
Hızlı gittiği için virajı alamayıp, takla atan sürücünün, kurtulduğunda hemen yolu yapanları suçladığını duyarsınız. Ama yol çizgilerinin ve dikkat etmediği işaret levhalarının ne işe yaradığını o anda ona soramazsınız.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder