Google
 

13 Kasım 2007 Salı

SANAYİNİN BULUŞTUĞU NOKTA OTOMASYON

1. Tanımı Otomasyon, bir işin insan ile makine arasında paylaşilmasıdır. Toplam işin paylaşim yüzdesi otomasyonun düzeyini belirler. İnsan gücün yoğun olduğu otomasyon sitemleri yarı otomasyon, makinenin yoğun olduğu sitemlerde tam otomasyon olarak adlandırılırlar.
2. Tarihsel Gelişimi Otomasyon sistemlerinin ilk ortaya çikisi sanayi devriminin ardında gerçekleşmiştir. Bu dönemdeki ilkel otomasyon sistemleri, işin kas gücünden alınıp makine gücüne aktarılması planlanmıştır. İşlerin makinelere aktarılması sanayi sektörlerini ivmelendirmiş daha çok talep doğurmuştur. Bunun sonucunda da seri üretim anlayışının da ortaya çikmasiyla otomatik sistemlere duyulan ihtiyaç daha da artmıştır. Bilgisayarın icadı , elektrik- elektronik, vb. alanlardaki hızlı gelişmeler ,otomasyon gelişmesini de ivmelendirmiştir. Bu dönemde otomasyon sistemleri ilkellikten kurtulup çok daha kapsamlı süreçler için tasarlanmaya başlanmışlardır. Otomasyon önceden daha çok üretime yardım için kullanıyorken artık bunun yanında üretimin kontrolünü de üstlenmistir. Milenyumla birlikte otomasyon sistemleri altın çagina girmiş ve artık geleceğin olmazsa olmazı olmuştur. Artık bir üretim tesisi için kurulan otomasyon sistemi, tek başina tüm fabrikanın denetim, analiz ve dokümantasyon işlemlerini üstlenebilmektedir.
3. Özellikleri İşletme kolaylığı sağlar. Personel, üretim ve kontrol giderlerinde tasarruf sağlar. Tekrarlı işlerde stabil şekilde çalisir. Çalismasinin istenildiği sürece kesintisiz çalisir, çalistirir. Sıfıra yakın hata oranıyla çalisir. Personel sayısının asgari düzeyde olmasını sağlar. Sürekli yenilenebilir,geliştirilebilirdir. Tek bir odadan tüm sistem yönetilebilir. Seri üretim sürecini hızlandırır.
4. Kullanım Alanları
İmalat sektörü : Fabrika otomasyon sistemleri İnşaat sektörü : Bina, deprem otomasyon sistemleri Elektrik sektörü : Akıllı sayaç, aydınlatma otomasyon sistemleri Geri dönüşüm sektörü : Su arıtma , atik kağıt değerlendirme otomasyon sistemleri Tekstil sektörü : kumaş boyama otomasyon sistemleri Enerji sektörü : Enerji üretim, denetim,ücretlendirme otomasyon sistemleri Elektronik sektörü : Devre dizayn, üretim otomasyon sistemleri Ayrıca bilişim,telekomünikasyon, ofis yönetimi otomasyon sistemleri de vardır.
5. Gelecekte Otomasyon
Otomasyon sistemleri sanayinin ihtiyaçlarını karşilayan bir yapıdır. Sistem, tasarruf sağladığından; Şirket bu birikimi kendi gelişimi için kullanabilecektir. Büyümek , yurt dışına açılmak, bulunduğu sektörün başinı çeken şirket olmak isteyen her firmanın öncelikli tercihleri arasında yer alacaktır. Popülerliğini daha da arttırarak hızlı gelişimini devam ettirecektir.

Hiç yorum yok: