Google
 

8 Ekim 2007 Pazartesi

GVU’nun 4. WWW kullanıcı araştırması

GVU’nun 4. WWW kullanıcı araştırması


Yönetici Özeti:

Hem Collen hem de benim için GVU’nun WWW kullanıcı araştırmasının büyük başarısın devamı çok etkileyici oldu. Dördüncü araştırma, 10 Ekim’den 10 Kasım 1995’a 23 0000 cevap üzerinden yönlendirilmiştir, ki bu (mevcut web kullanıcı sayısını tahmini olarak 18 milyon olarak aldığımızda), araştırma yaklaşık her 1000 kullanıcıdan 1 i üzerinde gerçekleşmiştir. Bu baharda yapılmış olan 3. araştırmadaki katılıma benzer olduğu ortaya çıkmıştır. Bu GVU’nun araştırmasının o güne kadar yapılan en eski ve en geniş özellikle de cevaplanma sayısı ve sorulan soruların sayısı ile kıyaslandığında.

Bazı temel bulgular: Yaş profili daha genç bir grup ile değişim göstermiştir. Kadın kullanıcılarının bütünleşmesi hızlanmıştır, 3. araştırma %10’lık artış gözlemlenmiştir. 3. araştırmada %30 kadın - %70 erkek olarak ortaya çıkmıştır. Görünüşe göre web hala ticari kabullenme açısından ön safhalarındadır. Biz web’in girişim çözümleri ne doğru bir göç yolunda olduğunu görüyoruz, ticari kullanımlar (B2B)’dan tüketici işlemlerine kadar. Bizim sonuçlarımıza göre hala kullanıcılar çok zaman geçirmedikleri sinyalini vermekteler, ancak daha çok web’i eğlence ve iş ve araştırma için kullanmaktalar. Araştırma sonuçlarının desteklediğine göre web in güvenilirliği konusudur, webden alışveriş yapmamaları konusunda %60 kullanıcı site güvenilirliğinin öncelikli sebebi olarak göstermektedir. Bir çok kullanıcı webi ürün hakkında bilgi almak için kullanmayı satın almaya tercih etmektedir.

Başka dikkat çekici bulgular ise: Ölçek olarak 1 (Asla) – 5 (bazen) – 9 (düzenli olarak) kullanıldığında, kullanıcılar TV’yi seyretmek yerine web tarayıcısını tercih etmiştir (6,1 puan). Bu şık diğer tercihlere göre üçüncü sırada yer almıştır arabirimin internette iz sürülmesi (6,8) (örn. XFTP, MacGopher) ve referans veri girişi (6,4). Bulgular haftasonu kullanıcılarında daha da güçlü bir halde ortaya çıkmaktadır (6,6), gösteren o dur ki web geleneksel eğlence aktivitelerinin yerini almaktadır. Bu konuyu gelecekteki araştırmalarımızda araştıracağız. Perl en sık kullanılan CGI yazılım dilidir (%46,7), bunu C takip eder (%12,5), C++ (8,1%). Son olarak, bildirilen en büyük problem web kullanıcılarının raporlamış olduğu web in hızı (görüntü ve download hızı)dır.

GVU’nun web’in gelişimine yönelik olarak taahüdü datasetlerin sonuçlarını bedelsiz olarak toplamaktır. Önemle belirtilen bu dataların bazı kısıtlayıcılarının bulunduğudur. Her nasılsa, şiddetle inandığımız o dur ki, mutlaka ödeme kabiliyeti, anlamlı sonuçlar çıkarılabilen bir web kullanıcı datalarının günümüze taşınmasıdır. Unutulmaması gereken, veriler mevcut web kullanıcı veri bankasınından kısa bir kesit sunmaktadır. – bütün web kullanıcı veri tabanını temsil edeceğiz diye bir iddiamız bulunmamaktadır.

Bütün sonuçları sunmak büyük çaba gerektiren bir iştir. (yazılım ve gramatik hatalar konusunda harika işler çıkartılıp online gelen cevapları çözülmüştür). Sadece satınalma işlem zamanı olarak değil, aynı zamanda bunların anlamlı sonuçlar çıkartılması da kolay değildi. Bu açıdan sonuçta, araştırmada kullanılan her bir soruyu yorumlayı sonuçları ekleyip 200 den fazla grafik yaptık. Bu yorumlar aynı zamanda ayrıca grafik olmayan formattada vardır. Bu işaretli liste kullanıcıları grafiksiz ortamda taramamıza yardımcı olmaktadır.

Daha fazal şekilde ve miktarda veriye ihtiyacı olanlar 4. Uluslar arası WWW konferansı notlarını “pdf” formatında web sayfamızdan bulabilirsiniz. Bu dosyalar araştırmada yer almayan bir çok veriyi de içerebilmektedir.

Bütün soruların analizleri aşağıda belirtilen gruplara göre gerçekleştirildi: Avrupa / ABD kullanıcısı, Haftasonu / Hafta içi kullanıcısı, ve Erkek / Kadın kullanıcısı. Bu karşılaştırmalar daha derin bir kullanıcı karakteristiği segmentasyonu yapmamızı sağlamaktadır. “Consumer Survey” sayfasına bakmanızı tavsiye ederiz, bunlar GVU’nun parçası olarak Hermes takımı tarafından hazırlanıp analiz edilmiştir. Aynı zamanda bir önceki araştırma takımı üyesi olan Mimi Recker ve John Greenwood “Oceania” cevaplarını hazırlayıp analizlerini yapmıştır. Avrupa ülkeleri hakkındaki analizler için Erik Granered’in analizlerine bakınız.


Yüksek Mertebe Özeti ve Trend Analizleri

Genel Demografik Özellikler

Bir önceki araştırmalara göre Web değişkenlik göstermiştir. Bir yandan da örneklenen Web kullanıcılarının bazı karakteristikleri aynı kalırken diğer karakteristik özellikleri dramatik bir şekilde değişmiştir. Bunların yanı sıra, Dördüncü araştırmada temsil edilen kullanıcılar birinci araştırmaya kıyasla daha az “teknoloji geliştirenler ve uygulayanlar” mevcut “erken safhadaki teknoloji arayan / adapte edenlere” kıyasla. Adapte edenlerin tipik bir webe girişi söz konusu değil işten veya okulda olabiliyor (tipikleşmiyor). Web yatay olarak kullanıcıları genişlemektedir, bizim beklentimiz bulgularımız dahilinde nüfusun segmentlere ayrılmasında kullanılacak daha fazla katılımcı beklemekteyiz. Aşağıdaki bulguların işaretli verilerden elde edilmiştir bunlara refenrans olarak sorularımıza bakmanızı tavsiye ederiz.

Ortalama Yaş Nedir?

Tersinden bakıp bir önceki araştırmaların trendinde, tüm kullanıcıların yaş ortalamasında (son araştımada 32,7) 2 yaş üçüncü araştırmaya göre (35,0 yaş) daha genç çıkmıştır. Bu da aşağıya doğru inen bir trend halinde ikinci araştırma yaşına yakınlaştırmıştır(31,7 yaş)Bir defa daha, en genç kullanıcı Avrupa kullanıcı olarak ortaya çıktı (29,7 yaş), en yaşlı grup olan Haftasonu kullanıcıları ile birlikte (ortalama yaş 33,4). Dördüncü araştırmanın gösterdiğine göre gözle görülür bir yaş dağılımı cinsiyet açısından söz konusudur: 16 – 20 yaş arasında daha fazla kadın kullanıcı mevcut (14,2% kadın ve 11,5% erkek) ve daha az sayıda 46 yaş grubu (13,82% kadın ve 17,87% erkek). Bu trend daha genç kadınların kolej ve önlisans kullanım amaçları olduğuyla bağlantılı olduğu gözlemlenmiştir.

Cinsiyet oranı ve zaman içinde nasıl değişti?

Tümde, 29,3% kullanıcı kadın 70,7% kullanıcı erkek olarak ortaya çıkmıştır. Rakamlar ise 6842 kadın ve 16 506 erkek olarak gerçekleşmiştir. Bir önceki araşrıma ile karşılatırıldığında, kadınlar 15% artış göstermiş olup erkeklerde 12% düşüş kayıt edilmiştir. (bir önceki araştırmada “söylemeyi tercih ederim” seçeneği bulunmakta idi). Bu neredeyse kadın kullanıcılar açısından iki katı bir artış gözlemlenmiştir ilk üç araştırma ile karşılaştırıldığında (5% artış her bir araştırmada). ABD’de 32,5 kullanıcı kadın, 67,5% erkek. . Bu kadınların web kullanımının artış olarak değiştiğini ve kabullenmesini göstermektedir. ABD deki kadın kullanıcılarının web e entegrasyonunun Avrupadan daha hızlı olduğunu göstermektedir. Her nasılsa, ABD’deki kullanıcı popülasyonu toplam ABD nüfusundan halen uzaktır. Yukarıda da belirtildiği gibi kadın kullanıcılarındaki artış kolej öğrencilerinden ve lisans eğitimi alan öğrenciler bazlıdır. Haftasonu kullanıcıları dağılımı 24,8%si kadın ve 75,2% si erkek olarak gerçekleşmiştir. Bu rasyolar geleneksel erkek egemen toplumun bilgisayar hobilerini göstermektedir.

Ortalama ve Orta Düzey Gelir seviyesi nedir?

Tahmin edilen gelir seviyesi tüm kullanıcılar için 63 000 USD olarak ortaya çıkmıştır, ki bu üçüncüaraştıma ortalamasından az da olsa dşüktür, üçüncü araştırmada ortalama tahmini gelir 69 000 USD olarak ortaya çıkmıştı. Orta seviye gelir seviyesi 50 000 ve 60 000 USD olaak bir önceki araştıam ile aynı seviyede çıkmıştır. Tahmini ABD gelir ortalaması 67 700 USD ki üçüncü aratırmanın ortalamasından düşük çıkmıştır (67 600 USD), ancak halen Avrupa ortalamasından yüksek bir gelir seviyesi olarak 56 000 USD dir (Üçüncü araştırma 53 500 USD). Araştımada 18,3% kadın gelir seviyelerini belirtmemeyi tercih ederken, 14,5% erkek gelir seviyelerini belirtmemişlerdir. Bu cevap vermek istemeyenler neredeyse her 5 kişiden 1 i olarak ortaya çıkmıştır. Her bir cinsiyet arasında güçlü farklılıklar gelir seviyesi cevapsızlığı açısından zıtlık göstermektedir. Kadın kullanıcılar tipik olarak kendilerinin aynı özelliklerine sahip erkek kullanıcılardan daha düşük bir gelir seviye belirttiler böylelikle kadın kullanıcıların ortalama gelir seviyeleri 58 900 USD olarak ortaya çıkmıştır. Bilgisayar hobicilerinden varsayımla, haftasonu kullanıcılarının gelir seviyeleri hafta içi kullanıcılarına kıyasla daha yüksektir. Bundan da her geçen gün daha çok ABD’li kullanıcının webe girdiğini, daha az ultra-elit kullanıcının olduğunu ancak orta gelir seviyesinin ulusal orta gelirden yüksek olduğu ortaya çıkmaktadır.


Konum, Medeni Durum ve İş ?

Coğrafi konum olarak sınıflandırıldığında 76,2%’si ABD’den, 10,2%’si Kanada ve Mexico’dan ve 8,4%’si Avrupa’dan cevaplanmıştır. Üçüncü araştırma ile kıyaslandığında (80,6% ABD, 9,8% Avrupa ve 5,8% Kanada ve Meksika), bu ABD web kullanıcılarının üstünlüğünün değiştiğini göstermektedir. İlave olarak, farkedilir oranda yükseliş Asya, Afrika, Okyanusya, Ortadoğu ve Orta ve Güney Amerika’da hissedilmektedir. Üçüncü araştırmada ABD’den kadın katılımcı oranı daha yüksek idi (84,6%) erkekler ile kıyaslandığında (72,7%), herne kadar oran tün diğer lokasyonlara dağılmış olsada. Örneğin, Avrupa’da 10,6% erkek ve 3,0% kadın kullanıcı vardır. Bu trend ABD kadın kullanıcılarının diğer bölgelere göre daha hızlı entegre olduğunu desteklemektedir. Bu aynı zamanda web kullanıcı nüfusunun armasınını ve daha dengeli bir dağılım gerçekleşeceğini öngörmektedir.

Bütün olarak, az bir fark ile kullanıcıların evli olduğu raporlanmıştır (41,7% evli, 40,8% bekar), beraber yaşama oranı ise 8,8% (bu seçenek sadece dördüncü araştırmada yer almıştır), boşanmış oranı 5% olarak kayıt edilmiştir. Avrupalı’larda daha fazla beraber yaşama eğilimi ABD’lilere göre fazla çıkmaktadır (16,5% Avrupa, 7,6% ABD). Üçüncü araştırma ile kıyaslandığında, daha fazla bekar kullanıcının olduğunu görüyoruz. Avrupalı kullanıcılarda bu durum daha belirgin bir şekilde bekar (50,3%), evli (28,1%) olarak fark göstermektedir. Zıtlık ABD’de kullanıcıların evliliğe bekarlıktan daha yatkın olduğunu 39,1% ile bekar ve 44,2% evli olduğundan çıkartıyoruz.

Bilgisayar (29,1%) ve Eğitimsel (30,9%) meslekleri ana cevaplayıcılar arasında yer almaktadır, Eğitimsel meslekler Bilgisayar mesleklerine göre daha ön plana çıkmaktadır. Profesyonel (19,9%), Yönetim (10,2%) ve diğer işler (9,8%) olarak kategorilendirilmiştir. Avrupalılar daha baskın bir şekilde (33,8%) Eğitimciler ve Biligsayar işi yapanlar (33,6%) eğilim oratay çıkmıştır. Eğitimsel cevaplar üçüncü araştırmaya göre artış göstermiştir (dördüncü’de 30,9, üçüncü’de 23,7%). Yine, resimde görünene göre web artık bilgisayarla ilişkin kullanıcılarının egemen olduğu bir alan olmaktan çıkmıştır. Daha fazla eğitimsel ve genel nufustan kullanıcılar bulunmaktadır.Haftasonu kullanıcılarında daha az bilgisayar ilişkili işler yapanlar bulunmaktadır (25,5%) ve daha fazal yönetimsel işler yapan çalışanlar (11,5%) hafta içi kullanıcıları ile kıyaslandığında (bu oran 29,9% ye 9,9% olarak karşımıza çıkmaktadır. Nasılsa, eğitimsel haftasonu kullanıcıları egemen olarak her iki segmentte yer almaktadır (30,9% hafaiçi ve 30,9% haftasonu). Eğitimsel işlerde çalışan kadınların kullanımında 10%’lik bir artış bir önceki araştırma ile kıyaslandığında ortaya çıkmaktadır. Üçüncü araştırmada daha az bilgisayar işiyle ilgili iş yapan kadın bulunmakta idi erkeklerle kıyaslandığında (20,1% kadın / 32,8% erkek) ve Yönetim (9,1% kadın / 28,4% erkek) ama daha fazla kadın eğitimselalanda (37,1% kadın / 28,4% erkek) ve “diğer” işlerde kategori dağılımı 12,9% kadın ve 8,6% erkek olarak gerçekleşmiştir.





Webe giriş için kullanıcılar ödemeye ne kadar istekli?

Bir önceki araştırmada en yerleşik karakteristiklerinden bir olan ve her 5 kişiden birinin seçtiği www sitelerine giriş için bedel ödemeyecekleridir. Dördüncü araştırmada, bu segmentin populasyonu 31,8%’e 22,6%’den artmıştır. Bu üyelik ile gelişen iş modelleri için alarm vermektedir. Bu aynı zamanda alınan materyalin değeri hakkında kullanıcıların bulunurluğu ve sonuçları hakkında bilgi vermektedir. İlişkili olarak, dördüncü araştırmanın raporlamasına göre sitelerin ¾’ü sitelerin reklam yapmalarına izin vermemektedir. Bir çok kullanıcı ödeme isteklerini fiyatı ve materyalden alacakları kalite ile beraber değerlendirdiklerini belirtmiştir (58,7%). Üçüncü araştırmada, Avrupalı kullanıcılar elde edecekleri bilgi için daha çok endişelidirler (7,3% Avrupalı / 3,2% ABD)

WWW Kullanım ve Tervcihleri


Ne kadar sıklıkla web tarayıcılarını kullanmaktalar?

Bir çok kullanıcı araştırmaya katılanlar web tarayıcılarınını günlük olarak kullandıklarını belirtmişlerdir (78,4%). Avrupadaki kullanıcılar ABD’deki kullanıcılara kıyasla daha az zaman geçitiriyorlaer web tarayıcıları le. 65,8% Avrupalı kullanıcı haftada 6 saat ve daha az bir süreyi geçirirken ABD kullanıcılarında bu oran 59,4% olarak saptanmıştır. Bir olasılığa göre, haftasonu kadın kulalnıcıları , haftaiçi erkek kullanıcılara göre daha az sıklıkta kullanmaktadır. Bu daha sudan ve eğlencelik kullanımını yansıtmaktadır. İşaretli olan listede belirtildiği üzere daha gayri ciddi işlere daha eğilimli bir kullanım ortaya çıkmaktadır. Bir hipoteze göre kullanıcılar bilgisaar karşısında geçirdikleri sürei sabitleme taraftarı olduklarıdır.

Neden insanlar web tarayıcılarını kullanırlar?

Web tarayıcılarının en sık kullanıldığı alanlar basit karıştırmalar(79,0%) daha sonra eğlence (63,6%) ve iş gelmektedir(51,8%)En az cevabı bu kategoride “diğer amaçlar” (10,8%) ve alışveriş (11,1%) takip etmektedir. Araştırmada web’den alışveiş hakkındaki yoksunluk 10,0% üçüncü araştırmada ve 8,0% ikinci araştırmada bu amaçlı olarak kullanıldığı rapor edilmiştir.
Bu profil ikinci araştımadan bu yana gezinti ve eğlence amaçlı üzerinde yoğunlaşmıştır. Bundan dolayı web kullanıcılığı akademik ve iş amaçları hariç ana kullanımı gayri ciddi işlerdir.

İnsanlar web tarayıcıları ile ne yaparlar ve yaptıklarını düzenli olarak yaparlar?
Girişler esnasında kullanıcıların düzenli bilgilere girişlerini skalaya yerleştirmek için 1 haberleşme’den Asla ve 9 haberleşme den düzenliye skala belirlenmiştir. Webin Bilgi Referansı için girişi (6,4) ile ana kullanım olarak kalırken geleneksel FTP ile Gopher (6,8) yer değiştirdirmiştir. Diğer popüler kullanımları ise TV seyretmek yerine (6,1), Eletronil Hbaerler ve Dergilere giriş (5,8), Ürün bilgileri (5,5) ve Araştırma (5,1). Bu bulgular üçüncü araştıam sonuçlarına oldukça benzerdir, neredeyse her kategoride girişler yükselmiştir. Sadece tek bir alan en sonda kalmaya devam etmiştir bu da Alışverişdir( 2,6 üçüncü ve dörtdüncü araştırmada). Bu sonuca göre kullanıcalar düzenli olarak ürün bilgisi almak için webi tercih ederlerken örneklemeye göre alışveriş için kullanmamaktadırlar.

Neden insanlar dokümanları kayıt webden kayıt ederler?

Bu arıştırmadaki yeni bir eklemedir ve kullanıcılar bir den fazla seçeneği işaretleme hakkına sahiptir. En çok verilen örnek dökümanı ofline kullanmak (59,7%), dokümanı ofline okumak (50,9%), onlien olarak dağıtmak (45,2%) e arşivlenmek (30,9%). Bu bulgular öncelik korelasyonu açısından elde edilen bilginin düzenliliği ve tipi ile ilgilidir. Dokümanların kayıt edilmesi hakkında kullanıcıların endişesi dokümanın orada olmayabilir kaygısından dolayı 18,8% kullanıcı rapor etmiştir.

Web kullanımındaki ana problemler nelerdir?

En geniş kapsamlı belirlenen problem sayfaların çok uzun sürede görüntülenmesi / yüklenmesi (69,1%) aolarak belirlenmiştir. Bu problemi destekleyen bulgular kullanıcıların ya 14,4 veya 28,8 kbs hızlı modem (60,3%) kullanmasından kaynaklıdır. Kullanıcılar tarafından belirlenen diğer problem teşkil eden alanlar : yerini bildikleri halde bulunamayan sayfalar (34,5%), aramış oldukları bilgilere veya sayfaları organize edememeleri (25,8%), daha önce ziyaret etmiş oldukları sayfayı bulamamaları (23,7%). İlave olarak, 14,3% kullanıcının raporladığına göre problemin nereden kaynaklandığını bulamamaları veya nereye başvuracaklarını bilmemeleridir. Şaşırtıcı bir şekilde kullanıcılar klasik “bütünde kaybolma” problemini (6,5%) raporlamamışlardır. Sadece 3,2% kullanını web tarayıcılarının zayıf dizayn edildiğini veya yetewri kadar iyi çalışmadığını raporlamıştır. Bu sonuca göre, bazı geleneksel “bütünde kaybolma” gibi problemler araştırmaya katılan kullanıcılar için büyük bir problem halinde değildir.

İnsanların Bağlantıları Internete ne kadar hızlı?

Bir yandan 14,5% kullanıcı bağlantı hızlarından emin olmamakla beraber, 33,7% kullanıcı 14,4 kbs bağlantıları olduğunu ve 26,6% kullanıcı 28,8 kbs bağlantıları olduklarını belirtmişlerdir. Daha çok kullanıcı üçüncü araştırma ile kıyaslandığında (14,6%) 28,8 kbs kullandıklarını belirtirken ancak yüsdesel olarak kullanıcılarınhızları daha küçük veya eşittir 28,8 kbs (yaklaşık 61%). Genel olarak, Avrupa kullanıcılarının ABD kullanıcılarına göre daha hızlı bağlantılarının olduğu saptanmıştır. Haftasonu kullanıcılarının eğilimleri hafta içi kullanıcılarından daha yavaş bağlantıları yöneündedir (74,6%) hafta içi kullanıcılarının 28,8 altı bağlantı hızları ise 57,8% olarak ortaya çıkmıştır. Bu sağlam bulgular kullanıcıların bağlantılarının en büyük problemlerden biri olduğunu desteklemektedir. Bu aynı zamanda web sayfa dizayn edenlere olan kinayeleri de açığa çıkartmaktadır.

Bilgi Tedarikçileri / HTML Yazarları

İnsanlar ne kadar kolay HTML öğreniyor?

Sadece cevap verenlerin yarısı HTML yi öğrenmiş olup, temellerini 3 saatten az bir sürede , 79,4%si 6 saatin altında bir sürede öğrenmiş. İkinci araştırmada 62%’si HTML’yi 3 saatten az sürede öğrendiği ve üçüncü araştırmada bu rakamın 55,2% ye düştüğü görülmüştür – trendin kullanıcıların HTML’yi öğrenmede daha uzun bir süre aldıkları gözlenmiştir. Demografik özelliklerine doğru baktığımızda daha az tecrübeli kullanıcıların sayısındaki yükseliş çok azdır.

Kullanıcılar HTML’yi nereden öğrendiler?

Online bir şekilde başvurup öğrenme 83,9% olarak gerçekleşmiştir. İkinci en popüler kaynaklar ise kitaplar ve arkadaşalar olarak 44,5% ve 29,0% olmuştur. Kitap kullanımı üçüncü araştımadan bu yana 29,2% den 44,5% ye artmıştır. Bu artış özellikle Avrupalı’larda (15,9% ye ) ve kadınlarda (17,0%)’ye yükselmiştir. Bu aynı zamanda daha çok HTML yazarlarının kitaplarının daha çok kitapçılarda bulunabildiklerindendir.

Tipik yazar sayfalarında kullanıcılar ne yaparlar?

İki en sık rastlanan tipte sayfalarda yazarlar çalışmaktadır bağlantılı (75,0%) ve kişisel (73,2%). En sık kullanılan hiperlink sayfalar arasında www dokümanlar 93,6% olarak kendi dökümanlarıyla linklidir. Bir sonraki sıklıkta kullanılanlar görseller (85,8%) ve diğer linklerdir (64,9%).

Hanig Programlama dillerini kullanmaktalar?

Bu dördüncü araştıamada kullanılan yeni sorulardan birisidir. Bunun altında yatan fikir kimin hangi CGI programlamayı kullandığını daha iyi anlamakdır. Öncelikli olarak CGI uygulamalarını geliştiren insalar Perl (46,7%), daha sonra C (12,5%), C++ (9,5%) ve shel yazılımları (8,1%) kullanmaktadırlar. Avrupalı kullanıcılar daha az Perl kullanmakla beraber (43,7% Avrupa / 47,8% ABD) daha fazla C (14,8 Avrupa / 11,9% ABD), shell yazılımları (12,5% Avrupa / 7,5% ABD) ve OLE (8,0% Avrupa / 0,3% ABD). Hafta içi ve haftasonu kullanıcıları arasında belirgin farklılıklar bulunmamaktadır. Cinsiyet ve diller arasında belirgin farklılıklar çıkmamıştır.

Serverlar?
En sık kullanılan server bağlantı hızı 10Mb/sec(38,9%) olup takipçisi 1 Mb/sec (12,9%) ve 56 Kb/sec (11,1%) olarak belirlenmiştir. Webmasterların cevaplarındaki öncelik “reklama izin verme”(78,9%) olarak cevaplanmıştır. Reklama izin vermeyenler, en geniş yüzde olarak 11,7% ile 50$ hafta başı bedellendirdiğidir.

ISP

Ne tür hizmetler sağlanmaktadır?

Tümde, Avrupa ISP leri ABD ISP lerinden daha fazla hizmet vermektedir, her ne kadar sayısal olarak daha az olsa bile. Neredeyse aynı dağılım üçüncü araştırmada ortaya çıkmıştır. Web sayfa dizeyn edenler (78,1%), Internet / web dsanışmalığı sağlayanlar (68,9%), diğer tip hizmetler sağlayan (59,8%), bellek tedariki (59,0%), Interner / Web pazarlama danışmanlığı (55,3%), CGI yazılımı (57,4%), trafik analiz sayfa girişi (51,5%) ve son olarak shell hesapları (45,2%)

Ne kadar zamandır tedarikçiler işin içindeler?

Yarısından çoğu tedarikçilerin 10 aydır işin içindeler (56,7%).

Üçüncü araşıtrma (nisan’da) ve dördüncü araştırma (Ekim’de) 33,8% tedarikçi araştırılan online hale geldi.

Hangi faktörler ISP fiyatını etkiler?

ISP lerin fiyatlarının fiyatlandırılmasını daha iyi anlamak için, bu soru cevaplanırken katılımcılardan bir den fazla cevap seçme şansı tanınmıştır. En sık seçilen faktör fiyatlandırmayı etkileyen projenin büyüklüğüdür (77,5%), projenin komplexliği hakkında (74,4%), süresi (60,5%) ve diğer faktörler (59,9%),kaç hizmetten faydalanıldığı (59,4%) ve müşterinin firmasının hacmi (25,7%).


Sonuçların Limitleri

Geniş dağılımlı, hetrojene, elektronik araştırma yeni bir alandır özellikle web üzerinden cevaplanma. Bizim uyarlamış olduğumuz WWW bazlı araştırma teknikleri öncülük etmektedir. Basit olarak bizim araştırmamız 2 ana sorun ile karşı karşıya kalmıştır: örnekleme ve seçim. Asal olarak, kişiler araştırmaya katılımda karar verdiklerinde kendileri kendilerini seçmiş oluyorlar. Bu karar bazı sistematik seçme veya karar verme prensibine ve toplam verilere yansımaktadır. Neredeyse tüm araştırmalar bu yönden hasar görmektedir. Bu da potansiyel ile mevcut arasındaki farklılığı ortaya koymaktadır. Örneğin potansiyeller cevaplamadığında soruları kendi kendilerinin seçimine gitmektedir.

Diğer bir konu ise örneklemedir. Asal olarak iki tür örnekleme : serbest ve olasılık harici. Serbest seçimde nüfus dağılımı üzerinden eşit miktarda emin olunan bir örnekleme yapılabilmektedir. Bunu başarmak için, gerekli olan basamaklar katılımcıları sağlamak için alınmıştır. Bizim araştırmamız olasılık harici örnekleme kullanılmıştır, bu yöntemde serbestilik tekniği katılımcıları toplamak için kullanılır. Bu yöntem verilerin toplanıp tüm popülasyona genelleşmesine yardımcı olur.

Henüz web’in broadcast mekanizması olmadığından aşağıda belirtilen yerlerden katılımcıları sağladık:
- yüksek ifşası olan WWW sayfaları (Lycos, Netscape, Yahoo, What’s New gibi)
- WWW & Internet bazlı gruplar
- Sektör dergileri
- Günlük gazeteler
- Araştırma mailing list anonsları

Hiç yorum yok: